Jednorazowa pożyczka - przyjmowanie wniosków
Jednorazowa pożyczka na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców
Powiatowy Urząd Pracy Rawie Mazowieckiej informuje, że z dniem 02.04.2020 r. uruchamia przyjmowanie wniosków na jednorazową pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorstw.
- Pożyczka udzielona może być do wysokości 5.000 zł.
- Oprocentowanie pożyczki jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski.
- Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie 3 miesięcy od dnia jej udzielenia.
- Wniosek o pożyczkę składa się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy.
O pożyczkę może ubiegać się mikroprzedsiębiorca, który w co najmniej w jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- Prowadzili działalność gospodarczą przed dniem 1 kwietnia 2020 r.,
- Zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników,
- Osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.
Wnioski o udzielenie pożyczki mogą być składane przez:
- Serwis praca.gov.pl lub
- Platformę e-PUAP lub
- Pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Rawie Mazowieckiej, ul. 1-go Maja 1A, 96-200 Rawa Mazowiecka lub
- Przygotowane dokumenty można złożyć w kopercie do skrzynki korespondencyjnej przy wejściu do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Rawie Mazowieckiej przy ul. 1 Maja 1A.
Informujemy, że KOMPLET dokumentów to:
- wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy,
- załącznik nr 1 do Wniosku – formularz pomocy publicznej,
- 2 egzemplarze umowy o pożyczkę o numerze tożsamym z numerem załączonego wniosku na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy razem z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych.
Wszystkie w/w dokumenty winny być podpisane:
- w przypadku wersji papierowej - podpis własnoręczny i pieczęć wnioskodawcy,
- w przypadku wersji elektronicznej - pliki opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym, a wnioskodawcy niezwłocznie poinformowani zostaną o sposobie rozpatrzenia ich wniosków. W przypadku wniosków rozpatrzonych pozytywnie zawarta będzie umowa cywilno – prawna.