Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców
Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW
Powiatowy Urząd Pracy w Rawie Mazowieckiej informuje, że od dnia 24 czerwca 2020r. ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19.
Ważna informacja:
Wnioski muszą być złożone na aktualnych drukach - wzory dokumentów należy pobrać ze strony bezpośrednio przed złożeniem wniosku!
Kto, w jakiej sytuacji i na jakich warunkach może otrzymać wparcie?
- Podmiotem uprawnionym są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Niniejsze wsparcie przysługuje w przypadku spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w następstwie wystąpienia COVID-19, o co najmniej 30%.
- Wsparcie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku na okres nie dłuży niż 3 miesiące.
- Wysokość wsparcia uzależniona jest od spadku obrotów gospodarczych o co najmniej 30%, 50% lub 80 %. Spadek obrotów obliczany jest jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.
- Dofinansowanie wypłacane jest w okresach miesięcznych, na podstawie danych dołączonych do wniosku. Przedsiębiorca jest zobowiązany poinformować urząd w formie oświadczenia o każdej zmianie danych, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu. Do informacji przedsiębiorca zobowiązany dostarczyć zaktualizowany wykaz pracowników stanowiący załącznik nr 2 do Wniosku (zgodnie z art. 15zzb ust. 7a i 7b ustawy).
- W przypadku zmiany danych, mających wpływ na wysokość dofinansowania urząd ustala wysokość następnej transzy z uwzględnieniem zmian zgłoszonych przez przedsiębiorcę.
- Przedsiębiorca zobowiązuje się do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania.
- Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na swoją siedzibę, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora PUP.
Przed wypełnieniem wniosku prosimy zapoznać się z ZASADAMI UBIEGANIA SIĘ O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCY, MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORCY.
Przesłanie lub złożenie wniosków jest możliwe poprzez:
- Platformę e-PUAP albo
- Serwis praca.gov.pl albo
- Pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy 96-200 Rawa Mazowiecka, ul. 1 Maja 1A albo
- Przygotowane dokumenty można złożyć w kopercie do skrzynki korespondencyjnej przy wejściu do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Rawie Mazowieckiej przy ul. 1 Maja 1A lub w punkcie informacyjnym w siedzibie PUP.
Informujemy, że KOMPLET dokumentów o dofinansowanie to:
- wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (Załącznik nr 1 do Zasad i Umowy),
- kopia pełnomocnictwa ( jeżeli dotyczy),
- załącznik nr 1 do Wniosku – formularz pomocy publicznej,
- klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych,
- załącznik nr 2 do Wniosku Oświadczenie + kalkulatory- spadku obrotów i wykaz pracowników (dot. całego wnioskowanego okresu),
- 2 egz. umowy o numerze tożsamym z numerem załączonego wniosku o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 ( w przypadku wersji papierowej podpis i pieczęć) razem z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych),
- oświadczenie mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o każdej zmianie danych, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu. Do informacji przedsiębiorca zobowiązany dostarczyć zaktualizowany wykaz pracowników stanowiący załącznik nr 2 do Wniosku (zgodnie z art. 15zzb ust. 7a i 7b ustawy).
Wszystkie w/w dokumenty winny być podpisane:
- w przypadku wersji papierowej - podpis i pieczęć wnioskodawcy,
- w przypadku wersji elektronicznej - pliki opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod względem formalnym i merytorycznym. Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo sporządzone będą wymagały uzupełnienia, co znacznie wydłuży czas ich rozpatrzenia.
W przypadku konieczności uzupełnienia lub korekty złożonego przez Państwa wniosku o przyznanie wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można składać dokumenty poprzez portal www.praca.gov.pl wybierając opcję „Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu".
Prosimy, aby uzupełnienia i korekty do wniosków nie składać poprzez wybór zakładki „Tarcza antykryzysowa", ponieważ wybierając opcję „Tarcza antykryzysowa" przedsiębiorca składa drugi wniosek o przyznanie wsparcia.