Referat Finansowo-Księgowy

 

1.      Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy prowadzenie rachunkowości PUP zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i Polityką Rachunkowości PUP.

2.      Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego w szczególności należy:

1)      prowadzenie ewidencji księgowej PUP,

2)      realizacja i rozliczanie wydatkowania środków finansowych przyznanych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy,

3)      realizacja i rozliczanie wydatkowania środków finansowych przyznanych na realizację projektów promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków EFS i innych środków finansowych,

4)      sporządzanie wniosków beneficjenta o płatność z zakresu realizowanych projektów,

5)      obsługa finansowa w zakresie wypłat wynagrodzeń pracowników PUP i świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

6)      sporządzanie, przyjmowanie, obieg i kontrola dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,

7)      wykonywanie, ewidencjonowanie i rozliczanie operacji finansowych,

8)      współdziałanie z bankami w zakresie dokonywania przelewów i wypłat na rzecz osób uprawnionych i kontrahentów,

9)      współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi jednostkami w zakresie rozliczeń finansowych,

10)  kontrola wydatków FP, EFS i innych środków finansowych,

11)  windykacja nienależnych zasiłków, świadczeń oraz innych należności PUP,

12)  rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne osób bezrobotnych oraz sporządzanie deklaracji i korekt zgłoszeniowych i rozliczeniowych,

13)  terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej
i przekazywanie jej odpowiednim jednostkom.

2.      Do zadań Głównego Księgowego w szczególności należy:

1)   planowanie, realizacja i rozliczanie wydatków budżetowych, w tym realizowanych projektów współfinansowanych ze środków EFS,

2)   planowanie i nadzór nad rozliczaniem wydatków FP i innych środków finansowych,

3)   nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych przyznanych na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy,

4)   nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych przyznanych na realizację projektów promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających
z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków EFS i innych środków finansowych,

5)   dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym i ustawą o rachunkowości,

6)   dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

7)   wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

8)   sporządzanie, przyjmowanie, obieg i kontrola dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,

9)   wykonywanie, ewidencjonowanie i rozliczanie operacji finansowych,

10)nadzór nad obsługą finansową w zakresie wypłat wynagrodzeń pracowników PUP i świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

11)obsługa kasowa PUP w zakresie zaliczek pracowników,

12)współdziałanie z bankami w zakresie dokonywania przelewów i wypłat na rzecz osób uprawnionych i kontrahentów,

13)współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i innymi jednostkami w zakresie rozliczeń finansowych PUP,

14)kontrola dyscypliny budżetowej, wydatków FP, EFS i innych środków finansowych,

15)nadzór nad windykacją nienależnych zasiłków, świadczeń oraz innych należności PUP,

16)terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej
i przekazywanie jej odpowiednim jednostkom.

 

Wytworzył:
Bożena Kaczmarek
Udostępnił:
Kaczmarek Bożena
(2003-07-10 09:42:07)
Ostatnio zmodyfikował:
Kalinowski Marcin
(2010-02-03 10:19:33)